מיטות מים - יתרונות וחסרונות

למה מזרן מים ולא רגיל?

זה באמת עניין לדיעה אישית שלא ניתן להשפיע עליה בשום כתבה, זו או אחרת. לשימושך, נצרף יתרונות וחסרונות שיכולים, לתמוך אותך, על בסיס מידע קיים – לבצע בחירה שמתאימה לרצון ליבך הכנה לגבי מיטת מים.

יתרונות מזרן המים

  1. צורתו של מזרן המים – מתאימה לאדם בדיוק, ולכן ממזערת לחץ, במיוחד סביב אזור המפרקים.
  2. כמו גם, מאפשרת הסרת לחץ מעמוד השדרה, ומאפשרת לשרירי עמוד השדרה להשתחרר באופן מלא – מה שיכול לסייע בהקלה בכאבי הגב עבור חלק מהאנשים המשתמשים במזרן המים.
  3. קיימת אפשרות להפחתת הפוטנציאל לפציעות הלחץ, עבור מי שיש לו שיתוק או ענייני תנועה לקויה.
  4. חלקיקי עור מתים לא חודרים למזרן מים – כך שניתן לנקות מיטה בקלות.
  5. כיסוי מעל למזרן – כשמנקים באופן קבוע, אפשר לתרום לחיסול קרדית האבק, במיטה, שעלולה להעצים אלמנטים של אסטמה, אקזמה, ואלרגיות – אצל מי שרגיש לתופעות הקרדית.

חסרונות מזרן המים

  1. חימום מיטה – יש לכך עלויות. אם כי יכולות להיות נמוכות מעלויות צריכת האנרגיה של שמיכה חשמלית. וניתן להוריד את עלויות צריכת האנרגיה בכ-60% אם משתמשים במזרן צד-רך.
  2. איתור סדינים מתאימים למזרני צד-קשה.
  3. אתגרים לוגיסטיים בהזזת מיטה – יש עניין בריקון המים, פירוק המסגרת – הרכבת המסגרת מחדש, ומילוי מחדש של המים. כמו גם חימום המיטה במשך שעות או ימים, וכמובן – לישון במקום אחר.
  4. דליפת מים מהמזרון – כן, זה יכול לקרות לדוגמה אם יש רוכסנים בבגדים של השוכב על המזרן… בחלק מהמזרנים יש אמצעי נגד, שאולי יכולים לתמוך בשלמות ותקינות המזרן. עם זאת, יש עלויות תיקון וזמן המתנה עד שישולם ויותקן מחדש…
  5. ענייני ביטוח – הם פחות אוהבים שיש אפשרות לדליפות ספונטניות ונזקי רטיבות. כמו גם עצם כך שהמיטת מים שוקלת יותר, באופן יחסי, מאשר חלק מהמיטות, לכל הפחות – כך שזה יכול להוות עניין עבור רצפות בבתים ישנים. ניתן לבדוק מה הביטוח חושב על שימוש במיטה כזאת…

תודה על הקריאה, בהצלחה במסע חיפוש המיטה המדויקת לרצונות הלב.